ponedeljek, 10. maj 2010

Hudiča, pa kaj je s temi čevlji?


Verjetno je protizakonito oglaševati antipropagando za čevlje, zato se bom poskusil izogniti slikovnemu materialu, čeprav me nemalo muči, da bi pokazal vse to, kar nima nobene zveze z estetiko.

Vedno so me privlačili detajli in tudi tukaj, v Portu, ne morem mimo enega presenteljivega "generalnega čeveljskega presenečenja".
Včasih sonce močno zablešči in tista difuzna svetloba pred pomladansko ploho me prisili da se zazrem v tla, kjer najdem trenutek miru za oči. A glej hudiča, potem vidim vse tiste čevlje...
Ko zagledam mladino, ki nosi te preljube superge - trenutno še posebej aktualne tiste malo širše in višje, da si lahko za gležnje zatlačijo hlače. Pa tisti pol-škornji, kako se jim že reče, rumeni in kosmati, napol kavbojski (za katere sem mislil, da so že desetletja nazaj izumrli), Allstar-ke (ki so sicer legendarne, a ne zraven črnih hlač ali lanenega krila, ki ga kupiš v Zari), Nike-ice vseh vrst - porisane, poslikane, popisane ali pa kar tisti športni copati, s katerimi smo pri urah telesne vzgoje tekli na 600 m - udobni a grdi kot strela... No potem se najde kdo, ki te ne zbode preveč v oči, čeprav je prevzel čeveljske navade od svojega dedka ipd.
Pa saj ti čevlji na koncu koncev sploh niso najbolj grozni. Neestetska je kombinacija čevljev in obleke, saj se čevlji (ki so nekako bolj antične ali infantilne narave) skoraj nikoli ne zlijejo z obleko, z materiali in barvami (ki trenutno dominirajo v svetovni konfekcijski modi, mimogrede tudi vredni premisleka). Seveda so moški na splošno malenkost manj estetski in zato je kriva predvsem konfekcija, ki ženskam ponuja desetkrat večjo izbiro, a na vse zadnje moram priznati, da me tudi ženske večinoma presenečajo bolj v negativni, kot v pozitivni smeri. Po mojem mnenju je najbolj estetsko urejena in najbolj usklajena s svojo obleko starejša popolacija prebivalstva, ki je ohranila in obvarovala tisto dobro mero iz starih časov.

Pa kaj me briga. Ampak mene vedno vse briga in ne morem "ne videti". In do lepih čevljev gojim posebno afiniteto... Žal mi je, da moram spet nekaj bednega posplošiti, a generalni portugalski "čeveljski okus" (če ne tudi okus za oblačenje) je slabši, kot sem ga vajen. Ko pogledaš neko bitje na tistih čevljih v tisti obleki...Ne. To pač ne gre skupaj. To ni najlepše.

Seveda, živele izjeme in živeli otroci s svojimi pravljičnimi čeveljci! :)

Ni komentarjev:

Objavite komentar